Математика

Тема: письмове множення на двоцифрове число. Вправи з нерівностями. Задачі на застосування дії множен­ня на двоцифрове число (№ 92- 99).
Мета:  познайо­мити з письмовим множенням на двоцифрове число; формувати уміння розв'язувати задачі, нерівності, розвивати логічне мислення, світогляд; виховувати повагу до товаришів
Обладнання. Таблиця усних обчислень.
Хід уроку
         I. Контроль, корекція і закріплення знань учнів
1.  Каліграфічна хвилинка. Запис цифри 8 і числа 868. Розкласти на розрядні доданки.
2.  Математичний диктант
Записати суму чисел 10 і 5; 4 збільшити на 7; 6 зменшити у 2 рази; 9 збільшити у 10 разів; 300 зменшити у 100 разів; написати число наступне після 39; записати сусідів числа 70; суму чисел 10 і 5 зменшити у 3 рази.
         (15, 28, 3, 90, 3, 40, 69 і 71, 5)
3.   Усні обчислення (№92)
Заміни розрядні числа 30,60, 90, 400, 700 добутком за зразком.
Зразок: 80=8•10
(30=3•10; 60=6•10; 90=9•10; 400=4•100; 700=7•100)
         II. Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовчі вправи.
а) Виконання завдання № 93. Вчитель пояснює біля дошки як можна множити число на добуток .
4• (2•3) = 4•6 = 24;
4• (2•3) = (4•2) • 3 = 8•3 = 24;
5• (4•2) = 5•8 = 24;
5• (4•2) = (5•2) • 4 = 10•4 = 40
2. Пояснення вчителя.
—  Такий спосіб обчислення досить громіздкий. Сьогодні ми будемо вчитися множити на двоцифрове число письмово.

          24
       ×   40
           
          960
           
3.Первинне закріплення
а) Виконання множення з поясненням (№95).
48•20 = 960; 23•30 = 690; 16•50 = 800; 18•40 = 720; 18•50 = 900.
б) Розв’язування задачі №96.
На автомобіль навантажили 20 комп’ютерних крісел масою 25 кг кожне і 10 стільців масою 15 кг кожен. Яка  загальна маса офісних меблів, навантажених на автомобіль?
Аналіз умови задачі
              Про, що розповідається в задачі?(Про комп’ютерні крісла і стільці);
              Скільки навантажили комп’ютерних крісел?(20 штук);
              Якою масо було кожне крісло?(по 25 кг кожне);
              Скільки було стільців? (10 стільців);
              Якою масою був кожен стілець?( по 15 кг кожен);
              Що запитується в задачі? (Яка загальна маса офісних меблів, навантажених на автомобіль?).
Розв’язок (множення виконується письмово)
1)   25•20 = 500 (кг) – маса комп’ютерних крісел;
2)   15•10 = 150 (кг) – маса стільців;
3)   500 + 150 = 650 (кг) – загальна маса офісних меблів;
Відповідь: 650 кг загальна маса офісних меблів.
3.Фізкультхвилинка
Ми і вчились , і трудились.
І, напевно, вже стомились.
Тож давайте для розрядки
Зробим кілька вправ зарядки.
Раз! – підняли руки вгору.
Два! – нагнулися додолу.
Три! – повернулись вправо, вліво.
На «чотири» – враз  присіли.
Похитали головою,
Ще й притупнули ногою.
Пальчиками повертіли
І за парти тихо сіли.
III. Закріплення та узагальнення матеріалу
1.                Виконання завдання №98
х : 30 = 28;         х – 30 = 28;          х • 30 = 240;         30 + х = 58;
х = 28 • 30;         х = 28 + 30;          х = 240 : 30;          х = 58 – 30;
х=                                                         
840 : 30 = 28;     58 – 30 = 28          8 • 30 = 240          30 + 28 = 58

2.                Завдання з логічним навантаженням №99*
За схемами склади вирази. Знайди х значення, якщо а = 12, b = 7, c = 40.
( ( 12 + 7) • 40 = 760;   40 : ( 12 – 7 ) = 8;  40 – (12 – 7 ) = 35 ).
          IV.  Підсумок уроку
          —   Яке множення ми сьогодні вивчили?
               Які завдання виявилися для вас  важкими? Легкими?
               Продовжте речення. На уроці мені сподобалося… Я навчився….
          V.  Домашнє завдання
Ст. 16,  №100, 101




Комментариев нет:

Отправить комментарий

Гра "Відгадай слово"

Е 600:10= 81:9= І Ц 15+10:5= 123 • 3= С К 22 • 5= ...